Paniek, #WOT ’13-46

“Rustig maar, alleen kalmte kan je redden.”
In blinde paniek was ze de kamer uitgerend, uit haar onsamenhangend verhaal kon ik slechts opmaken dat er ergens een muis moest rondlopen. Geen enkele reden voor paniek, zou ik zo zeggen maar voor haar ligt dat kennelijk anders, ze heeft het Spaans benauwd. “Een glaasje water?” Langzaamaan wordt ze weer wat rustiger.
Gek, ik ken dat gevoel helemaal niet. Hooguit in de zin van dat ik het voel opkomen, ik roep het dan meteen een halt toe. Gewoon rustig blijven, de zaken op een rijtje zetten, in gedachten een to do lijstje maken. En in het onderhavige geval de kat de kamer binnenlaten. Geen enkele reden tot panikeren en een dankbare kater.

 Overigens ben ik van mening dat de plus-boodschappenpakketten bij de voedselbank terecht dienen te komen.

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

4 gedachten over “Paniek, #WOT ’13-46”

  1. Welk gevoel ken je niet? De paniek of de angst voor de muis? Ik ken beiden … ik weet de paniek wel te beheersen maar het belemmert soms wel het redelijk denkvermogen en de angst voor een muis…. nou als hij maar niet in huis is dan gaat het wel.

  2. Al die paniek om een muis, nooit begrepen. Dat is gewoon een beestje als een ander en nog niet eens een groot beest – zegt zij die al eens oog in oog heeft gestaan met een klein bruin beertje… man man man dat is pas schrikken want waar is mama ergens?!

Geef een reactie

