Niets veranderd

scannen0002Wat een lief jochie, vind je ook niet?
Deze foto stamt nog uit de tijd dat foto’s door een fotograaf gemaakt werden. In dit geval een foto van een baby uit Vreeswijk (nu Nieuwegein-Zuid) die daarvoor helemaal naar Den Haag moest, naar Foto Wilfi. Google dat maar niet, er wordt dan gevraagd of je Wifi bedoelt. Uit de vage firmastempel maak ik nog op dat het bedrijf aan een of andere laan gevestigd was, op nummer 79. De rest is niet te lezen. Het ligt voor de hand dat ik met mijn ouders naar de hofstad ben gegaan om getoond te worden aan oma, moeders moeder. Oma ‘Dropveter’zoals we haar later zouden noemen omdat ze altijd van die slierten drop meenam als ze op bezoek kwam (nee, dat gebeurde niet vaak, Den Haag lag toen nog ver van Utrecht). Een oma die nog tot op hoge leeftijd het voetbalnieuws bijhield omdat ze dan bij een van onze schaarse bezoekjes een gespreksonderwerp had dat ons zou moeten boeien. Een oma die bijna honderd is geworden, die mijlpaal niet wilde halen omdat ze geen burgemeester op haar verjaardag wilde hebben.

 Overigens ben ik van mening dat de plus-boodschappenpakketten bij de voedselbank terecht dienen te komen.

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

6 thoughts on “Niets veranderd”

Geef een reactie

