Overigens ben ik van mening …

Er was eens, nee, geen sprookje, er was in de Romeinse tijd, zo’n tweehonderd tot honderdvijftig jaar voor Christus, een senator, Marcus Porcius Cato Censorius maior genaamd. De man eindigde iedere redevoering in de senaat, waar het ook over ging, met de zin ‘Overigens ben ik van mening dat Carthago verwoest moet worden’. Uiteindelijk overleed hij drie jaar voor hij zijn zin zou krijgen, Romes aartsrivaal Carthago werd in 146 v Chr daadwerkelijk vernietigd. De aanhouder wint, zal ik maar zeggen.

Gisteren plaatste ik een blog over de boodschappenpakketten die de PLUS gaat weggeven aan haar trouwe klanten. Pakketten die ik graag bij de Voedselbank terecht zie komen.

Niet om mijn lezers te plagen, maar ik heb me voorgenomen de komende periode ieder blog, waar het ook over zal gaan, te eindigen met de zin:

 Overigens ben ik van mening dat de plus-boodschappenpakketten bij de voedselbank terecht dienen te komen.

In de hoop dat ik net als Cato uiteindelijk op een mooi resultaat van de actie terug kan zien.

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

10 gedachten over “Overigens ben ik van mening …”

  1. Carel, ik hoop niet dat jij ook vlak voor het gerealiseerd wordt komt te overlijden…

    ben met je eens dat we dit soort acties om kunnen en moeten buigen naar voedselbanken en andere projecten waar mensrn die echt bijna niets hebben van profiteren. Zijn we in zwolle ook op diverse manieren mee bezig.

    Volhouden dus!

Geef een reactie

