Pakketzegels PLUS en Voedselbank

Supermarktketen PLUS heeft tot 25 januari 2014 een zegelactie. Voor iedere bestede € 10,00 en bij wekelijks wisselende aanbiedingen krijg je een zegel. Bij vijfenzeventig zegeltjes krijg je een boodschappenpakket ter waarde van € 50,00.

Hoewel de actie vrij lang loopt zal het voor menigeen lastig zijn een volle spaarkaart te krijgen. En bovendien, heb je een volle spaarkaart, zit je dan op een door de kruidenier samengesteld boodschappenpakket te wachten. Misschien wel niet. Maar er zijn in Nederland veel mensen die daar wel degelijk op zitten te wachten. Die onvoldoende inkomen hebben en wekelijks bij een van de voedselbanken aan moeten kloppen. Voedselbanken die steeds minder te verdelen krijgen over een groeiend aantal personen. Want bedrijven kopen zuiniger in en houden dus minder over.

Hoe mooi zou het niet zijn als we tig pakketten kunnen aanbieden? Ik wil dat in ieder geval best coördineren hier in Schoonhoven. Het zou mooi zijn wanneer er in al die plaatsen waar een PLUS supermarkt zit zo’n coördinator komt die de zaken lokaal regelt. Het lijkt me het werk niet en we doen er iets heel nuttigs mee.

Dus, deel deze oproep op de social media. En, als je wil coördineren in je eigen wijk of woonplaats, meldt dat dan daar ook.

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

18 gedachten over “Pakketzegels PLUS en Voedselbank”

  1. Wat een mooi initiatief Carel. Wel een hele klus. Hoewel jij bent natuurlijk best een bekend figuur in Schoonhoven dus jij kunt veel mensen bereiken! Heel veel succes ermee. Wij hebben geen Plus in de buurt maar ik zal je blog delen!

  2. Hoi Carel,

    Bij ons in :Lopik hebben we deze actie ook. Alleen hoeven we hier maar 72 zegels te sparen ( 720 euro) om in aanmerking te komen voor een pakket boodschappen. ( en jullie 75) Maar ja, wij zijn maar eenvoudige mensen, ha, ha. Overigens geven wij ons pakket ook weg hoor. Succes met je voornemen.

    gr. Jan

  3. Hallo, Ik weet niet precies hoe dit onstaan is maar bij Plus Benders in Venlo staat al sinds een aantal jaren tijdens de pakketen actie een inleverton voor de zegels en de mensen van de voedselbank komen die elke week zelf leegmaken. Er zijn inmiddels veel klanten die de zegels doneren. zou eventueel op meer plaatsen mogelijk zijn denk ik zo. veel succes ermee.
    Groetjes Sylvia.

  4. Hallo Carel, ik heb hier nog 59 zegels voor je. Ze zijn wel al op een kaart geplakt, maar dat maakt vast niet uit. Kun je ze nog gebruiken voor de voedselbank? Waar kan ik ze heen sturen/ Groetjes Monique

  5. Wij hebben in Voerendaal( Zuid-Limburg) zegeltjes verzameld en de pakketten ( 50 stuks!) m.m.v. het maatschappelijk werk , uitgedeeld aan mensen die het zeer goed konden gebruiken.

Geef een reactie

