Broodje fricandel

Hij is nog jong, een relatief begrip. Maar in ieder geval jonger dan zij. Of dat belangrijk is? Welnee, leeftijd is volstrekt oninteressant, in ieder geval als je zelf al genoeg jaren achter de rug hebt.
Ze vindt hem geestig, zijn opmerkingen tijdens het spel doen haar meer dan glimlachen. Het spel wordt daar niet beter van, de shuttle wordt meer en meer gemist. Maar wat geeft het. Het is geen topsport, het is recreatie en dan gaat het dus om plezier.

Na het douchen zoekt ze de kantine, gewoontegetrouw. Voetballers hebben het over de derde helft, ook badmintonners willen hun dorst lessen. De kantinebaas prijst zijn nieuw binnengekomen herfstbokje aan, ze begrijpt hem verkeerd. “Doe mij maar een wit wijntje”, en ze zoekt een plekje aan de nog redelijk lege bar.
Ze denkt haar herfstbokje al in de zaal ontmoet te hebben.

Hij komt, binnen, roept al van verre “doe mij maar een bokbiertje, oh, en twee broodjes fricandel”.
“Oorlog?”, vraagt de barman.
“Nee, liefde.”
Zij eet voor het eerst een broodje fricandel, haar avond kan niet meer stuk.

( ook voor Anna die een weekje/ maandje suikervrij gaat).

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

8 gedachten over “Broodje fricandel”

Geef een reactie

