Leesvoer

scannen0003We hebben een kater. Niet omdat er teveel van de jenever gesnoept is, dan zou ik hem alleen gehad hebben. Zo’n kater deel je niet, je geeft hooguit wat chagrijn af. Nee, we hebben een poezenbeest van voorheen het mannelijk geslacht, een het dus, zoals die grote rode in Jan, Jans en de kinderen. En dat beest vreet me de oren van de kop. Vanwege chronische blaasklachten mag hij alleen medicinale brokjes.

Dat voer koop je alleen bij de dierenarts en omdat de emmer weer bijna leeg was heb ik vanochtend een nieuwe zak moeten halen en die aankoop moet worden geregistreerd in het medisch paspoort. Naam en adres zijn dus nodig en die geef ik ook netjes door.
‘Ah, Tico dus’, de assistente heeft hem gevonden in het computersysteem.
‘Daar luistert hij soms, meestal niet naar’, reageer ik. Ik ga maar niet uitleggen dat het beest in eerste instantie bij de vorige eigenaar Moony heette en dat vrouw en jongste zoon dat geen leuke naam vonden en hem omgedoopt hebben. Op Moony reageert hij trouwens ook niet.
De assistente gaat de zak Urinery halen en neemt meteen een boekje mee: “Dit mag ik dan ook meegeven’.
‘Nou’, zeg ik, ‘Ik weet niet of hij leest hoor, ik heb het hem nog nooit zien doen’.

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

10 gedachten over “Leesvoer”

  1. Hi hi wat een naam trouwens voor de brokjes, je zou er gelijk geen trek meer in hebben, gelukkig dus maar voor hem sorry het dat “het” niet luistert.

Geef een reactie

