Alblasserwaard

SAM_2004Mocht ik vorige week een fietstochtje door de prachtige Lopikerwaard beschrijven, gisteren was het de beurt aan de van ons uit gezien ten zuiden van de Lek liggende Alblasserwaard. Na een gezellig kopje koffie in de achtertuin van het organiserend echtpaar (smet op de dag, ze konden vanwege fysieke klachten niet mee) fietsten we rond half twaalf naar het Schoonhovens veer. Met een korte slinger door het open polderlandschap bereikten we al snel Goudriaan waar ons een lunch stond te wachten. Of was het dat wij daar op onze lunch moesten wachten? Wat maakt het uit, het was lekker, zeker ook omdat we op een prachtige plek aan het water zaten en het zonnetje uitbundig op het bolletje scheen. Na het nuttigen van de laatste Westmalle tripels die men in huis had reden we verder naar Giessenburg ons doel van de fietstocht. Bij de Chinese Schouw parkeerden we de rijwielen en stapten over op een sampan. Want fietsen door het Hollandse polderland is mooi maar vanaf het water zie je het weer net iets anders. Terwijl de mannen om beurten de boot uit het riet hielden (kom nou, rietzeilen op onze leeftijd nog?) maakten de dames foto’s en praatjes. Ik was voornamelijk stil, vanwege de schoonheid van het landschap en de pracht en praal van de paleizen die langs de waterkant staan.
Het was nog wel even puzzelen hoe we de huur van de boot moesten betalen, pinnen bleek niet mogelijk. Maar hutje bij mutje leggend kwam het bedrag op tafel.
In Nieuwpoort troffen we nog een terras in de zon en dus genoten we daar van ons avondmaal. Onze achtertuin is gebruikt voor de evaluatie, sorry niet genode buurtjes, het zal niet helemaal stil geweest zijn.

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

2 gedachten over “Alblasserwaard”

Geef een reactie

