#50books vraag 31

Wie is er bekend met en/of doet mee aan enige vorm van boekenruil?

marokkaans koken0001Ik heb het één keer gedaan, met Bookcrossing. Leek me leuk maar dat viel tegen. Voor je boek aan een rondreis kan beginnen moet je weet ik hoeveel vragen beantwoorden. En dan moet je maar hopen dat de eerlijke vinder leest en doorgeeft. In dat ene geval is er geen enkel spoor op het internet achtergelaten. Ik maak mezelf maar wijs dat de vinder het boek, mijn bundel Marokkaans koken en andere verhalen zo leuk vond dat hij/ zij er geen afstand meer van heeft kunnen doen.
Iets anders, ik heb wel eens een tweedehandsboek gekocht, bij de Slegte en bij Bol.com. Of op een boekenmarkt. En ook dat is toch een beetje een vorm van boekenruil.

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

6 thoughts on “#50books vraag 31”

  1. Op deze manier hebi ik nog niet aan boekeruil gedaan. Wel laat ik op vakantie altijd boeken achter….en neem een andere mee om te lezen…ook een soort boekenruil ..

  2. Ik heb ook één keer meegedaan aan bookcrossing. Het leek mij ook erg leuk maar vond het allemaal erg ingewikkeld.Ik heb trouwens zelf nog nooit een boek gevonden op een publieke plek.

  3. Aan bookcrossing heb ik nog niet gedaan en ruilen… ook niet. Samen met mijn zus, schoonzus, broer enzo doe ik soms een doorgeefrondje… scheelt toch ook weer in de geldbeugel. Tweedehands koop en verkoop ik soms ook 🙂

Geef een reactie

