Dingus #WOT ’13-32

Ik maak mezelf maar wijs dat ik de enige niet ben. Loop je naar boven om iets te halen en dan ben je kwijt waarvoor de klim was. Ja, dingus, ik had dingus nodig. Je loopt de voorraadkast in en kijkt vertwijfeld rond, geen idee wat je zoekt. Je loopt de andere kamers in met hetzelfde resultaat, dingus blijft dingus. Het raadplegen van Wikipedia of Google levert heus geen resultaat, dingus is nu eenmaal dingus. Teneinde raad, maar ook wel gebaseerd op herhaalde ervaringen loop je weer naar beneden. Eenmaal daar aangekomen weet je het weer, dingus is deze keer gewoon een nieuw pak koffie, of een fles wijn, een notitie die op je bureau was blijven liggen.

Vertel met maar niet verder, als Dingus het hoort zal ze pogingen ondernemen om me op de dagopvang voor licht-dementerenden te plaatsen. En daar ben ik nog veel te goed voor, denk ik.

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

18 thoughts on “Dingus #WOT ’13-32”

  1. 🙂 Bij mij gaat het vaak zo: ik ga naar boven om iets te halen, boven zie ik iets anders wat nodig opgeruimd moet worden en wat ik dan meteen doe. Voldaan ga ik weer naar beneden en kom daar tot de conclusie dat ik heel ergens anders voor naar boven ging maar wat was dat ook al weer? Gelukkig kom ik er na enig nadenken wel weer achter. Ik moet dan echter altijd aan mijn moeder denken die in zulke gevallen zei: wie zijn hoofd niet gebruikt moet zijn benen gebruiken.

      1. Heb even opgezocht wat dingus precies betekent en veel verschil is er niet… wij zeggen dinges, of hoe één letter verschil me helemaal op het verkeerde been kon zetten 😉

Geef een reactie

