De rek is er uit

DSCF1011Het gaat niet goed met onze economie. Ik weet het, een open deur intrappen kan ik wel. Gisteren kwam het bericht dat zelfs de Rotterdamse haven in activiteiten terugloopt. Eén procent maar, en daar blijft het volgens de prognose bij. Maar goed, het betekent stagnatie, wat zeg ik, achteruitgang.

Vandaag staan onze wegen weer vol, overvol. Wij, Nederlanders, gaan massaal op vakantie nu de scholen dicht zijn. Het aantal boekingen op cruises is de laatste jaren fors gestegen. En menig kind kan geen vakantie meer vieren.

De verschillen tussen arm en rijk worden groter, de tweedeling wordt steeds duidelijker zichtbaar. Voedselbanken hebben wachtlijsten, werkloosheid stijgt tot ongekende hoogte. Het land heeft een lachebekkie als ‘leider’, een mens zou beter willen.

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

5 gedachten over “De rek is er uit”

  1. Gedeelte smart is halve smart… soms… hier in België is het niet beter, in de rest van de wereld overigens ook niet!
    p.s. Mijn blog is, wegens tijdsgebrek, opgedoekt. Lezen blijf ik hier en daar wel doen 🙂

  2. Het plaatje dringt nu pas tot mij door… :(. Ik heb hem al eens gezien maar kijk er nu toch weer anders naar, door jouw tekst erbij.

Geef een reactie

