Negeren, #WOT ’13-26

Het WOTwoord van vandaag valt onder de categorie woorden die ik geneigd ben altijd verkeerd te lezen, zoals bommelding en hyenavel. En dan heeft het geen enkele betekenis. Ik kan het heus niet helpen. Gek toch? En dat terwijl ik beslist wel beter weet. Ik zit af en toe best een beetje vreemd in elkaar dus. Nu niet meteen massaal bevestigend reageren hoor, daar kan mijn ego niet tegen. Bij generen en regenen heb ik dat helemaal niet en dat zijn toch niets meer of minder dan anagrammen van ons WOTwoord. Zelfs niet bij regeren, ook hier valt al direct tijdens het lezen de klemtoon op de juiste lettergreep.
Hoe dan ook, je kunt dit onzinblogje dus maar beter negeren.

Write On Thursday. #WOT. Iedereen kan meedoen, het is een creatieve schrijfopdracht, vrij om te bepalen hoe je dat wilt doen, zoals het bij bloggen hoort en mag kort, lang, in blog, flog- of vlogvorm. Het gaat erom dat je het woord wat elke donderdag gebruikt gaat worden in z’n meest vrije vorm kan uitleggen. Wat vind je ervan, hoe denk je erover, heeft het een metaforische werking, zijn er vergelijkingen, kun je een anekdote terughalen, laat het je dromen of is het vlak en abstract? Iedere donderdag vind je hier een nieuw woord en worden de reacties verzameld.

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

9 gedachten over “Negeren, #WOT ’13-26”

  1. Haha, ik stond in Groningen voor het stoplicht. Ik las op een verkeersbord : Euroborg en eronder stond ( brilletje niet op dus ik moest turen) : Euro-pa-park… ik dacht even dat ik stotterde…

  2. hihi, heb het ook altijd met dat woord! ook nu las ik het weer verkeerd 😀
    hoewel: je hebt eigenlijk helemaal niet aangegeven hoe jij dit woord leest…
    dus misschien las ik het goed, omdat jij het ook verkeerd ziet…of goed..
    ik begrijp er niets meer van
    weet je wat: laat mijn reactie maar links liggen….

Geef een reactie

