Zonnenenergie

DSCF5503Toen ik vanmorgen naar mijn buitenbrievenbus liep om het ochtendblad te halen hoorde ik de buurman een soort Engels spreken. Er liepen een aantal buitenlanders in zijn tuin en even verderop stond een busje van EON Benelux, maar niet met een Belgisch, Nederlands of Luxemburgs kenteken.
Niet veel later hoor ik een radio, te hard aan op drie. Een van de mannen voert in het Spaans een telefoongesprek, probeert boven de radio uit te komen, “Estoy en el trabajo, te llamaré más tarde”. Zijn collega’s zitten inmiddels op het dak, pannen worden verschoven, gaten worden geboord. Buurman krijgt zonnepanelen.
Een uurtje later heb ik ontbeten en me aangekleed. De sporttas is gepakt en ik ben bereid weer wat energie op de sportschool kwijt te raken. Ik zie dat het busje een witte kentekenplaat heeft met zwarte letters en cijfers. Iets dichterbij word ik ook de E gewaar. de bus komt uit Spanje. Op buurmans dak liggen inmiddels de rails klaar waar ze de panelen inschuiven. Er is geen activiteit, ik denk dat de mannen een kopje koffie drinken of anderszins aan hun eerste schaft zijn. De radio staat nog steeds te hard, er is een interview met een van de spelers van Jong Oranje op, ze hebben gewonnen van de Russen.
Ik bedenk dat we onze jeugd nog wel leren voetballen maar dat het plaatsen van een zonnepaneel andere koek is.

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

6 gedachten over “Zonnenenergie”

  1. Het wordt er niet fraaier op met die glimmende dingen in de buurt. Moet de schoonheidscommissie hier niets van vinden? En kunnen Hollanders dat soort klussen niet doen. Werkloosheid is hoog zat of valt dit onder een of andere Europese subsidie?

Geef een reactie

