Moederdag

Peter moet maar even wachten met de behandeling van de vraag van de week in #50books. Zeker nu hij ook nog voorstelt er een plaatje bij te leveren, de tijd ontbreekt me even. Maar het zal wel goed komen, misschien morgen al. Eerder heb ik aangegeven niets met al die bijzondere dagen te hebben, voor mij geen Valentijnsdag, ik doe niets met dierendag, de dag van de ouderen gaat aan mij voorbij, net als secretaresse- en vaderdag. Een uitzondering maak ik, moederdag. Niet dat we de rest van het jaar geen aandacht aan haar besteden, zeker niet.
En dus stapten we tegen half drie in de auto voor een ritje naar Houten. Het was redelijk druk op de wegen, vooral veel auto’ s met caravan en campers. Kennelijk volk dat het er een week, mogelijk twee van genomen heeft en voor wie vanaf morgen de plicht weer roept.
Het was maar goed ook, de meeste anderen hadden, overigens met goede redenen, hun bezoek verschoven naar een andere dag, iets wat wij ook eerder voorgesteld hadden. Maar goed dat het toch vandaag werd, dus. Ze heeft er in ieder geval weer even van genoten.

Terwijl ik dit tik moet ik denken aan de moeder van die twee jongen die al een week zoek zijn. Ik kan me nog maar moeilijk voorstellen dat ze nog leven maar zolang ze niet gevonden zijn is er hoop!

 

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

6 gedachten over “Moederdag”

Geef een reactie

