Bussemaker

‘ Vrouwen zijn financieel te afhankelijk van hun man. Slechts net iets meer dan de helft kan zich staande houden als het inkomen van de man stopt, eenderde van de huwelijken strand.’ En dus moeten ze gaan werken. Want valt het inkomen van de man weg dan is regelrechte armoede maar al te vaak het onvermijdelijk gevolg. Ik kan me die redenering goed voorstellen, ben het er ook wel mee eens. Er zit evenwel een groot MAAR aan, er is onvoldoende werk nu. Grote groepen mensen zijn werkloos, zowel mannen als vrouwen. En heb je tegenwoordig al werk dan is dat, in ieder geval voor de jongeren vaak op jaarcontract of zo. En de werkgevers vinden 45+ al snel te oud. Geen zekerheid dus. De timing is dus op zijn minst bijzonder ongelukkig. Eerst maar eens wat innovatiever te werk gaan om de economie en daarmee de banenmarkt  een boost te geven. Als mevrouw Bussemaker en de rest van de regering zich daar nu eens druk over maakte!

 

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

10 gedachten over “Bussemaker”

  1. vergeet de andere drempels ook niet,hoge kosten voor de kinderopvang, wachtlijsten voor goede kinderopvang, ongelijke beloning van man en vrouw. Toen mijn vriendin wilde werken heeft ze uitgerekend dat ze 24 per week moest werken om net boven bijstandsniveau uit te komen. Elk uur meer kostte haar maar kinderopvang en moest ze zoveel van haar toeslagen inleveren dat ze netto onder bijstandsniveau kwam. Noem dat eens motiverend

    1. Ja dat klopt. Toen der tijd had ze twee schoolgaande kinderen en de vader woonde niet in de buurt zodat er geen andere optie was dan buitenschoolse opvang. In vakanties en op studiedagen werden de kinderen door vrienden die ook schoolgaande kinderen hadden opgevangen. Want ze is wel gaan werken.Ze wilde niet in de bijstand blijven hangen.

  2. Nou precies. Je haalt me de woorden uit mijn blog! Ik wilde graag even toevoegen dat ik moeite heb om een baan te vinden. Dat banen in het onderwijs vaak parttime zijn en dat ik dus op twee scholen moet werken voor een fulltime baan.
    Dan zijn er nog scholen die een eerstegrader passeren voor onbevoegd personeel omdat die een vast contract hebben.
    Het is verrot lastig om nu als alleengaande überhaupt in je levensonderhoud te voorzien. Misschien moet mevrouw Bussemaker inderdaad eerst maar eens kijken naar alle hoge kosten, de economie en andere zaken die aandacht behoeven, voor ze vrouwen gaat voorhouden dat ze te afhankelijk zijn.

Geef een reactie

