Digitaal schilderen

Ik heb vandaag een paar nieuwe apps op mijn tablet geïnstalleerd. Digitaal tekenen en schilderen zou eenvoudig moeten kunnen. Op advies van het maandblad Atelier heb ik de keuzes gemaakt en nu moet ik maar eens uitproberen of het wat voor me is. Vast heel handig op vakantie, in plaats van een schetsboek of een klein aquarelsetje. Vooralsnog wordt het een soort vingerverven. Er is al wel een soort digitaal penseel in de handel maar die kost zo’n € 50,00. En dan kijk ik liever even de kat uit de boom. Maar, beloofd is beloofd, wanneer de resultaten bevredigend zijn zal ik er in een van mijn volgende blogs op terugkomen en wat laten zien. Overigens is het buiten in het zonnetje natuurlijk niet te doen, het scherm toont een te onduidelijk beeld om er iets fraais van te maken.

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

4 gedachten over “Digitaal schilderen”

Geef een reactie

