#50books, vraag 16

Welk boek kreeg je bijna niet uitgelezen omdat het je de stuipen op het lijf joeg?

Hier blijft het helemaal stil. Waarom? Wel, ik denk dat ik te nuchter ben voor dat soort verhalen. Ik moet lachen om de idioterie die de schrijvers erin weten te leggen. Ik heb nog nooit een boek niet uit kunnen lezen omdat het verhaal me tegenhield. (Wel de schrijver, de schrijfstijl, maar dat is een ander verhaal.) Ik mag ook nooit naar spannende horrorfilms kijken omdat ik gaande het verhaal de boel op een verschrikkelijke manier zit te nuanceren, hardop, en dat stoort.
Zelfs de griezelverhalen die Petepel en Jolka ons op hyves opdienden deden mij niet huiveren. En, neem van mij aan, dat zijn toch kanjers op dit gebied.
Maar ik lees ze wel en heb vaak waardering voor de fantasie en de zwarte humor. alleen het door de schrijver gewenste effect wordt bij mij niet bereikt.

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

6 thoughts on “#50books, vraag 16”

  1. Nou ik kan wel helemaal meegaan in het verhaal en soms jaagt me dat inderdaad de stuipen op het lijf. Dat was het geval met: De geverfde vogel van J.Kosinsky. Ik kon het niet uitlezen. Jaren later is het me wel gelukt en boeide het me mateloos.

Geef een reactie

