De eerste van 2013

Elf uur, vanochtend. Het is de hoogste tijd om het warme bed te verlaten. Vannacht was het tegen drieën dat we achter de visite de deur dicht konden doen en de vaatwasser gestart werd. Dus een beetje uitslapen lijkt me gerechtvaardigd. Beneden staat de cd met kerstliederen van het Kievkoor op. Prachtige muziek om het nieuwe jaar mee te starten.
Maar laat ik beginnen met iedereen een in alle opzichten voorspoedig 2013 te wensen. Laten we er een positief jaar van maken! Niet meer dat sikkeneurige zwartkijken dat 2012 zo kenmerkte. Gewoon de mooie dingen willen zien.
Voor ons zal 1 maart waarschijnlijk het hoogtepunt van het jaar worden, dan trouwen Ivo en Ellen. Dat is natuurlijk een gebeurtenis die moeilijk te overtreffen is. Maar, en die zijn niet gepland, er zullen nog genoeg andere blije momenten zijn.
Goede voornemens maak ik allang niet meer, dat wil zeggen die voornemens die op Nieuwjaarsdag ingaan. Wel heb ik eerder beloofd door te gaan met bloggen en op zoek te gaan naar nieuwe uitdagingen, daarbinnen. En dat levert hopelijk de komende tijd op de vrijdagen vlogs op over mijn Utrecht en het Utregs (ja, zo schrijf je dat). En voor de rest? Genoeg te doen, genoeg te beleven, genoeg te vertellen.

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

14 thoughts on “De eerste van 2013”

  1. Ik sluit me bij je goede voornemen aan en het is een gezond voornemen wat niets kost, veel oplevert en het leven een stuk gezelliger maakt.

Geef een reactie

