NRC last

scannen0001 Geen NRC Next meer, dit was de laatste. Ik ben benieuwd hoe dat nu met mijn abonnement gaat. Vandaag zal ik nog wel de weekendeditie van grote broer krijgen maar of ik maandag met succes ’s ochtends naar de buitenbus loop?, het zal niet. Want last is last, de laatste is de laatste. Ik ga er wel van uit dat ik het teveel aan abonnementsgeld terug krijg, ik heb per slot van rekening betaald voor de hele maand. En dan voor volgend jaar maar op zoek naar een nieuwe ochtendkrant. Eentje waarbij ik een I-pad cadeau krijg, of zo. Want ik begrijp dat je een dagblad tegenwoordig kiest op basis van het bijgevoegde welkomstgeschenk, niet op de inhoud.

Het was wel een heel interessante laatste Next, vol nieuws over iets wat nog moest gebeuren. Toegegeven, een riskante onderneming want wat als het voorspelde onverhoopt niet doorgaat. Dan sta je als krantenmaker toch mooi voor Jan met de korte achternaam. Maar gelukkig, de oude wereld is vergaan. We kunnen gaan bouwen aan een betere. Laten we wel wezen, zo beroerd als het de laatste jaren was hoeft het niet meer te worden. Uiteraard op voorwaarde dat we geleerd hebben van de gemaakte fouten. Ik ben vol vertrouwen ;-).

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

2 thoughts on “NRC last”

Geef een reactie

