Lekker belangrijk

Daar sta je dan, als voorzitter van een doodgewone voetbalvereniging. Een van je vrijwilligers is overleden, zinloos geweld, dood geschopt door jochies van een jaar of 16. De reporter vraagt wat er gaat gebeuren. Wat denkt u, we gaan dit verwerken, we zijn er kapot van. Maar dat is niet genoeg, welke maatregelen gaat u nemen? Hallo, mogen we daar nog even niet hebben nagedacht?

Carré wil haar 125 jarig bestaan vieren. Een groot feest, hare majesteit komt, 1600 enthousiaste komen van overal vandaan. Een acteur overlijdt met ᷰ de
laarzen aan, de laatste repetitie. Iedereen kapot, we kennen de man, hoe kon dit verkeren. Je kent het wel, dat soort reacties. Begrijpelijk. De voorstelling wordt vanzelfsprekend afgelast. Onze reporter heeft een prangende vraag, wordt het feest later nog gevierd. Hallo, mogen we het daar nog even niet over hebben gehad?

Sorry hoor, mogen mensen even zo een traumatische ervaring verwerken? Natuurlijk begrijp ik dat die vragen opkomen, maar geef mensen eerst even de tijd om hun verdriet een kans te geven.

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

4 gedachten over “Lekker belangrijk”

Geef een reactie

