Notebook of tablet?

Wat een luxeprobleem! Ik heb een financiële meevaller en mezelf daarom iets extra’s beloofd. Alleen ik moet kiezen, wordt het een notebook of een tablet. Kies ik voor een tablet dan hoef ik mijn spelletjes Wordfeud niet meer op het kleine scherm van mijn smartphone te spelen, dat is beslist een voordeel. Daar staat tegenover dat ik op mijn notebook makkelijker een blogje tik en, zo nodig, een excelbestandje kan vullen. Om de documenten te synchroniseren moet er wel iets van een verbinding met mijn desktop komen. Daar hebben ze vast wel een oplossing voor bedacht. Op internet vond ik wel een paar combinaties, notebook en tablet in één maar de reviews wezen op de nodige haperingen. Waarschijnlijk is het daar nog te vroeg voor. Enfin, ik neig naar een notebook. Nog maar eens een nachtje over slapen.

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

13 gedachten over “Notebook of tablet?”

  1. Bedoel je niet dat je op een notebook makkelijker blogjes typt en excelbestanden? Er staat nu tablet.. maar goed, het blijft een lastige keuze! Ik heb beide, laptop en tablet, en ik zou echt niet kunnen zeggen welke ik nu het fijnst vind. Mijn tablet voor het lezen van blogs, forums en het nieuws. Mijn laptop voor het typen van blogs (hoewel dat ook goed gaat op tablet) en het bekijken van mijn foto’s… Succes met het maken van je keuze 🙂

  2. Notebook of tablet..? Is een notebook niet gewoon een hele kleine laptop? Een tablet is handig, maar niet met (lang) typen. Je kunt er dan wel weer een klein toetsenbord op aansluiten maar wat is dan nog het verschil met een laptop/notebook?
    Mijn laptop staat op de secretaire en die gaat daar eigenlijk nooit meer weg.
    Mijn tablet – 7 inch – past in mijn handtas. Die gaat vaak mee, waar dan ook naartoe. Er is op veel plekken WiFi en zo niet, dan fungeert Raoul’s telefoon als hotspot. Handig!
    Hij is ook erg makkelijk in bed: nog even tv kijken, wat blogs of Tweets lezen of een spelletje doen.
    Ik wens je succes met het nemen van je beslissing.

    1. langzaam maar zeker wordt het beeld helder. Er kleven voor- en nadelen aan beide maar er zijn ook oplossingen te bedenken. Opslaan in de cloud en apps op een tablet maar ook apps die op pc ook werken.

  3. Ik heb ook op het punt gestaan om een Ipad te kopen,
    Ik wilde hem …
    Totdat maatje zei : Lin daar kan geen corell op enz en
    dus werd het een notebook.

  4. Via Facebook:
    Pascale de Mari Wij hebben hier een notebook die wij niet meer gebruiken en nog niet op marktplaats staat…
    Gisteren om 11:46 via mobiel · Vind ik leuk

    Lisette van Groeningen Ik maak tegenwoordig gebruik van de Skydrive van MSN. De documenten staan op internet en op iedere pc/notebook waar ik Skydrive heb geïnstalleerd kan ik die documenten benaderen. Handig, want ik gebruikte Ad zijn notebookje op kantoor en mijn pc thuis …Meer weergeven
    Gisteren om 11:52 · Vind ik niet meer leuk · 1

    Pascale de Mari Dropbox werkt ook perfect
    Gisteren om 12:01 via mobiel · Vind ik niet meer leuk · 1

    Guus Augustin de Mari Doe mij maar dropbox op pc, notebook, tablet en smartphone. En je kunt ook nog bestanden delen.
    Gisteren om 12:09 via mobiel · Vind ik leuk

    Guus Augustin de Mari En je kunt voor weinig een los keyboard kopen bij je tablet, handig voor je blogs.
    Gisteren om 12:12 via mobiel · Vind ik niet meer leuk · 1

    Carel Dem Guus Augustin de Mari, Pascale de Mari als ik het dan goed begrijp dan zet je je actuele bestanden in Dropbox en kun je ze op die manier overal vandaan bewerken, dus ook vanaf een tablet. In verband met de beperkte opslagcapaciteit zet je bestanden die je niet of nauwelijks nodig hebt dan op de harde schijf van de desktop. Dan lijkt een tablet met toetsenbord in het voordeel.
    23 uur geleden · Vind ik niet meer leuk · 1

    Jolanda De Jong ~

    Ik gebruik liever ‘Drive’ van Google. Is anderhalf keer meer opslagruimte. Zijn al mijn bestanden op iedere computer beschikbaar voor me.

    Notebook of tablet..? Is een notebook niet gewoon een hele kleine laptop? Een tablet is handig, maar niet met …Meer weergeven
    22 uur geleden · Vind ik niet meer leuk · 1

    Willy de Leeuw Lijkt me ook lastig. Ik wacht nog op een aanbieding. Als je een laptop koopt krijg je een tablet erbij…Ik vrees alleen dat die nooit komt. Succes met je overwegingen…
    22 uur geleden · Vind ik leuk · 2

    Laurens van Gunst De Asus Transformer serie (android tablet, met toetsenbord) en Google Mail/Drive. 100% cloud oplossing op alle devices… Gebruik het voor werk ook, werkt super!
    18 uur geleden via mobiel · Vind ik niet meer leuk · 1

    Laurens van Gunst En als je dan toch een notebook wil: Samsung Series 9, 13″

Geef een reactie

