Als het maar geen voetballer wordt

Geboortekaartje Levi
Wat is dat toch, tegenwoordig. Het kind is nog niet geboren of het wordt al voor boef uitgemaakt. Wanted wegens misdrijven als het produceren van volle luiers, verstoring van de nachtrust en het stelen van harten. Het schoppen van zijn moeder tijdens de zwangerschap wordt niet in de aanklacht genoemd, waarschijnlijk wordt hij dan nog niet toerekeningsvatbaar geacht te zijn.
Erger nog, de eerste foto die op Facebook verscheen toont het jochie in zijn ledikantje maar het oog wordt getrokken door een levensgrote voetbal, in de hoek. Ik had nog zo gewaarschuwd, als het maar geen voetballer wordt. Maar ja, wat wil je als moeder op hoog niveau haar voetbalblessures uitzit en vader als trainer/ coach langs de lijn staat bij het eerste elftal. Straks, nog net geen drie weken oud, geeft het joch zijn eerste party al. Ik ben benieuwd welke hooligans daar op af komen.

Zonder gekheid, gefeliciteerd, Roy en Kiona, geniet van dit prachtkind.

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

5 gedachten over “Als het maar geen voetballer wordt”

Geef een reactie

