Skyfall, Carel ziet een film

Ik ben geen mens voor een film, duurt me al snel te lang. Een goede detective van een uurtje op televisie kan nog maar dan zit ik toch wel aan mijn limiet. En dus was het ook heel lang geleden dat ik voor het laatst een bioscoop van binnen zag. Als ik het me goed herinner was dat tijdens een volledig in het (regen)water gevallen burenweekend in de buurt van Venray. Tja, en hoe hou je dan tien mensen een paar uur bezig, juist een bioscoopje pikken. De kroeg in had natuurlijk ook gekund maar jullie kennen onze burenweekendjes niet, daar vloeit de alcohol toch al rijkelijk. Venray is niet erg groot en er draaide maar een film, Ja zuster, nee zuster. Goed hè, dat ik het toch durf te vermelden.
Mijn vrouw kijkt graag naar een film, of dat nu op de buis is of in de bioscoop. Dus is ze met enige regelmaat met een vriendin of een paar collega’s op pad. Maar deze keer vond ze het toch wel leuk als ik een keer meeging. Naar de nieuwe James Bond, veel actie, veel spektakel.

Nou, dat was het, veel actie, veel spektakel. Ja hoor, en best leuk! Die stoeltjes zitten niet echt lekker, dat niet, geef mij de schouwburg dan maar. En de lucht van popcorn (wie houdt daarvan?) kom je gelukkig ook niet in het theater tegen. Maar verder heb ik me best vermaakt. Dat geluid dat van alle kanten komt is best mooi, om maar eens wat te noemen.

Nee hoor, over het verhaal zeg ik verder niets, je gaat zelf maar kijken.

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

7 thoughts on “Skyfall, Carel ziet een film”

  1. ik vind bioscoop heerlijk en een ouderwets speciaal gevoel van samen ‘uit’ zijn, in mijn eentje doe ik t namelijk na rijp beraad toch niét.
    bruin kan het helaas al lang niet meer trekken, des te leuker was het om op Twitter kaartjes aangeboden te krijgen op tweede kerstdag, nu alweer twee jaar, of misschien wel drie, geleden, want wanneer was dát, Avatar? in de bios bij de Arena dus de full monty wat betreft gróót alles erop en eraan. de lucht van popcorn misselijkmakend maar wel passend bij de entourage inderdaad.

    net weer voor t eerst sinds tijden een thuismarathon gehouden met de DVDs van de serie Flash Forward en dat vind ik ook genieten tot en met.

Geef een reactie

