Back home

Grauw en grijs, winderig en nat. Het is herfst in Nederland. Het hoort bij de tijd van het jaar, ik weet het. En de herfst kent ook zijn mooie momenten, ik weet het. Maar terugkomen vanuit een stralend zonnig Kefalonia met dagtemperaturen van zo’n 30 graden in de schaduw en nachtdalingen tot rond de 20 graden maakt het wat lastig om direct te acclimatiseren.
De terugreis verliep voorspoedig en we waren een half uurtje eerder dan volgens het schema te verwachten was op Schiphol. Bijna direct de koffers en dus snel op zoek naar onze auto. Om kwart voor twee waren we thuis. Nog even een slaapmutsje en toen lekker het eigen bedje in. Want dat slaapt toch altijd beter dan die hotelbedden.
Uitslapen leek ons gerechtvaardigd maar daar dacht bouwvakkend Nederland anders over. Er moest geheid worden dus werd er geheid en wel vanaf half acht, vanochtend. Dat zal nog wel even blijven, vrees ik.
Maar ach, toch nog even gerekt tot half tien en daarna aan de slag. Langzaam natuurlijk, eerst de ochtendkrant en een ontbijtje. Maar dan koffers uitpakken, wasjes (laten) draaien, spulletjes opruimen en de post doornemen. De ouderwetse bevatte onder meer de bundel Tot hier en niet verder, een verzameling uit het werk van Adriaan Bontebal, uitgegeven door LetterRijn. En, ook niet onbelangrijk, formulieren voor AOW en pensioen.
Ik had slecht 317 e-mails, een groot gedeelte geabonneerde reclame. Maar toch nog wel genoeg over waar ik wel wat mee moet doen. Dus heb ik de nodige rode vinkjes geplaatst. Met andere woorden, het gewone leven is alweer volop in gang gezet.
Zojuist toch, om het vakantiegevoel vast te houden, nog even de foto’s bekeken. Er zitten juweeltjes tussen en dat geeft dan toch wel weer een warm gevoel.

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

6 thoughts on “Back home”

Geef een reactie

