Werkvoorschrift

“Mijn collega komt zo bij u”, vast wel eens gehoord op een terrasje. Dat is een kwestie van afspraken maken, in dit geval over de taakverdeling. Mits goed uitgevoerd is dat efficiënt.

Zo bezochten we hier een grot, zo-een met stalactieten en stalagmieten. Een prachtige zaal met een geweldige akoestiek. Theodorakis heeft hier nog concerten gegeven. Maar daar gaat het even niet om. Helena is verantwoordelijk voor de kaartverkoop en Kostas bedient na controle de tourniquet. We menen in eerste instantie met groot geld te moeten betalen en Helena heeft daar niet van terug. Haar kennis van de engelse taal schiet te kort, wij begrijpen niets van het grieks. De hulp van Kostas wordt ingeroepen en met een beroep op de kleingeldafdeling van ons beider portemonnee komt het gewenste bedrag op tafel. Helena geeft de kaartjes en Kostas neemt zijn plaats weer in. De gekochte entreebewijzen gaan de rugzak in en we lopen naar het draaihekje. Kostas heeft duidelijk de opdracht het hokje pas te ontsluiten wanneer hij de kaartjes gezien en gevoeld heeft, hij staat erop en wij zoeken de papiertjes maar weer op. Dan ziet onze controleur in hoe dwaas hij handelt en wuift ons nalachend de grot in. Afspraken, prima maar wel blijven nadenken!

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

2 gedachten over “Werkvoorschrift”

Geef een reactie

