Ongewenst bezoek

Voor de eerste keer op de Oranjeplaats, voor de zesde keer in het bestaan van de Stichting SWOS, zijn we bezocht door leden van het dievengilde. Gisternacht om even over twee hoorde de overbuurman wat, hij zag wat en belde 112. De heren, drie of vier man sterk wisten kennelijk wat ze waar konden vinden. Na het forceren van de voordeur zijn ze linea recta naar ons kantoor gegaan. Ook de deur van het kantoor werd vakkundig van zijn functie ontdaan. De heren hadden slechts belangstelling voor de brandkast die toch behoorlijk verankerd zat. Behoorlijk, niet voldoende. De kast is verdwenen inclusief de inhoud. Toen de politie arriveerde waren de inbrekers reeds uit zicht.
Eén van de bestuursleden is de hele dag weer in touw geweest om van alles en nog wat te regelen. Eén ander bestuurslid werd op zijn vakantieadres gebeld evenals het personeelslid die als laatste vrijdag op kantoor geweest was en inmiddels ook vakantie heeft. Dat om ongeveer vast te stellen wat de inhoud van de brandkast moet zijn geweest. Zoals altijd is de schade weer groter dan de buit.
Ik was boos, ik was verdrietig, maar wat helpt het? Uiteindelijk heb ik onze activiteitenbegeleidster maar getroost. Die was net terug van vier weken vakantie en dan is dit niet bepaald een leuke start. Gelukkig heb ik weer een glimlach op haar gezicht kunnen krijgen.

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

8 gedachten over “Ongewenst bezoek”

  1. Waardeloos!! Tuig. Dat is het. Om boos en verdrietig van te worden. Inderdaad.
    Wat achterblijft is jullie betrokkenheid. Elkaar. En die waarde laat zich gelukkig door niemand afpakken. Sterkte!

Geef een reactie

