Komkommertijd

Het is komkommertijd. Nederland is of gaat met vakantie. Frankrijk viert haar Tour de France en sluit dan ook de winkel. Het NOS-journaal kwam gisteravond met oud pensioennieuws in een nieuw jasje. De kampeerders creperen in de regen. De vierdaagsewandelaars lopen soppend in hun eigen schoenen de Zevenheuvelenweg af. Er is nog geen onsnapte panter op de Veluwe ontdekt maar ik weet dat die er al rondsluipt. Hij heeft alleen die alligator in de Nieuwe Maas te duchten. Ik heb geen nieuws te melden op de website van de Seniorenvereniging ASR, gewoon omdat het bedrijf ook niets bijzonders meldt.

Damascus brandt, een seriemoordenaar richt een bloedbad aan bij de Batmanpremiere, het gemeentehuis van Waalre wordt in de hens gestoken maar het is geen terroristische aanslag (hoezo niet? Zit Al Qaida er niet achter?), er is een zelfmoordaanslag in Bulgarije op Joodse toeristen.  Niets nieuws onder de zon, vanaf morgen dan, want dan gaat die weer schijnen. Of toch, op de valreep heb ik nog iemand bereid gevonden volgend seizoen Meer bewegen voor ouderen bij de SWOS te leiden, ze gaat op vakantie, zoekt de zon in Turkije.

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

4 thoughts on “Komkommertijd”

Geef een reactie

