SWOS, never a dull moment

Zo, dat waren twee drukke dagen, maar goed afgerond en we kunnen er met tevredenheid op terugkijken. Eerst donderdag. Het begon met een afscheidslunch, onze ouderenadviseur heeft ons verlaten. De afstand Veenendaal- Schoonhoven was toch wel te bezwaarlijk voor een parttimer met slechts 12 uur. Begrijpelijk, toen ze op haar tweede baan, op de heuvelrug, een urenuitbreiding aangeboden kreeg was de keuze niet moeilijk. Veertien jaar heeft ze bij ons gewerkt, tot wederzijds genoegen.

Na de verhuizing, eind januari vierden we die dag ook de officiële opening, samen met onze medebewoners, het gemeentelijke WMO-loket en Quawonen, de woningbouwvereniging die er een frontoffice heeft. SWOS verzorgde, uiteraard zou ik haast zeggen, de ontvangst en de catering. Zo’n 50 externe relaties van de drie organisaties kwamen op het gebeuren af. Veel bloemen en van onze buurgemeente een royale bijdrage.
Niet dat ik bang was maar het geeft toch altijd wat extra spanning als je verantwoordelijk bent voor de verzorging. Maar, bijzonder terecht, de dames van de SWOS werden overladen met complimenten. Alles was prima verzorgd. Wat een heerlijk team hebben we toch!

En dan vandaag. We organiseerden een open dag waar veel belangstelling voor was. Tijdens de sociale maaltijd werd door onze eetgasten aan het bestuur een mooi bedrag aangeboden met het verzoek iets leuks ter opvrolijking van een van de lokalen aan te schaffen. Fijn om dan weer het gemeende “we komen hier graag, het is altijd lekker en gezellig” te horen.
Na de open dag, om drie uur hebben we nog een afscheidsreceptie gehad voor onze scheidend voorzitter. En ook nu weer waren de meiden er, verzorgden ze met veel plezier het hapje en het drankje. In mijn toespraakje roemde ik mijn voorgangster voor het neerzetten van een organisatie om trots op te zijn. Een heerlijk gevoel daar bij te kunnen horen!

Moe, maar voldaan. Volgende week het bestuurlijk overleg met de gemeente, de subsidieaanvraag en het beleidsplan moeten verdedigd worden. Business as usual, never a dull moment.

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

2 gedachten over “SWOS, never a dull moment”

Geef een reactie

